Atelierul de educaţie financiară pentru cercetaşi

Cercetaşi la atelierul de educaţie financiară la Banca Naţională a României Agenţia Argeş
Cercetaşi la atelierul de educaţie financiară la Banca Naţională a României Agenţia Argeş

Marţi 11 Aprilie 2023 temerarii şi exploratorii de la Aventura Piteşti au participat la Ziua Naţională a Educaţiei Financiare.  Cercetaşii au fost prezenţi la sediul Băncii Naţionale a României – Agenţia Argeş la un atelier de educaţie financiară.

Facilitatorul întâlnirii a fost Andreea Doina Udrea, referent cu atribuţii de educaţie financiară şi comunicare. In cadrul atelierului  au discutat despre istoria leului şi a Băncii Naţionale, despre caracteristicile şi elementele de siguranţă ale bacnotelor. Un alt punct cheie al atelierului, au fost discuţiile despre noțiuni financiare și economice de bază.

Bacnota favorita a cercetaşilor a fost bacnota de 20 lei pusă in circulaţie la 1 decembrie 2021. Pe aversul acesteia pe lângă portretul eroinei de la Jiu, cercetaş, Ecaterina Teodoriu se află şi insigna Asociaţiei Cercetaşii României. Asociaţia Cercetaşii Romăniei  a fost infiinţată in 12 mai 1914. Insigna ACR are în compunere deviza cercetaşilor “Gata oricând”. Pe reversul bacnotei alături de Mausoleul de la Mărăşeşti se află floarea de crin, simbolul cercetăşiei. Cele 3 petale ale florii de crin reprezintă cele 3 principii ale cercetăşiei. Cele 3 principii ce stau la baza metodei scout sunt: spiritual, social şi personal.

Cercetaşii au aflat despre elementele de siguranţă ce fac cât mai greu reproducerea bacnotelor. Aceste elemente sunt fereastra transparentă, filigranul, cerneala, imaginea latentă, banda iridescentă. Cercetaşii au identificat de asemenea elementul de suprapunere avers-revers, firul de siguranță magnetic. imprimarea în relief, microtextul, fluorescența în lumină UV.

Contrar aşteptărilor, cercetaşii au fost suprinşi când au aflat că BNR a fost înființată în anul 1880. A fost a 16-a, în ordinea înființării. Cu siguranţă, dintre cele aproape 200 de bănci centrale din lume BNR a fost înaintea celor din Japonia, Italia, Elveția sau Statele Unite ale Americii.

Banca Națională a României a lansat seria de videoclipuri animate “Educație financiară cu Ana și Radu”. Acestea contituie un produs educațional care oferă copiilor, într-o manieră accesibilă și atractivă notiuni de educaţie finaciară.  Această inițiativă se aliniază eforturilor BNR de a crește nivelul de educație și de incluziune financiară în rândul copiilor și tinerilor.

Pentru a vedea videoclipurile din cadrul campaniei “Educație financiară cu Ana și Radu” accesaţi aici